poniedziałek, 4 listopada 2013

Historia naszej czytelniczki :)


Niech ten mail będzie przykładem, że spokój w takich sytuacjach jest szczególnie wskazany, a jeśli nie spokój to przynajmniej przytomność umysłu.

Zaczęło się od krótkiego listu...
Witam,
mam na imię..., właśnie dostałam skierowanie do chirurga na usunięcie zmiany barwnikowej. Mam problem,usuwać,czy nie...może terapia Gersona,proszę mi coś doradzić,będę bardzo wdzięczna.
Pozdrawiam,
Zgodnie z prawdą odpowiedziałem, że nie mogę za nią podjąć decyzji ani tym bardziej sugerować rezygnacji z tzw. leczenia konwencjonalnego, co najwyżej dać wskazówki i poprowadzić kawałek dalej, aż się sprawa wyjaśni.

Następna odpowiedź (fragment):
W związku z tym mam ogromną prośbę,jakie pytania zadać lekarzowi,bo im więcej czytam,to mam większe obawy,jak powie wycinać...sama już nie wiem.Jestem w trakcie czytania Pana bloga...[...].
To, co powiedziałem uświadomiło jej, że tak naprawdę o swojej przypadłości wie niewiele, a dała się.... gdzieś zapędzić nakręcana przez własną gonitwę myśli i całą otoczkę zjawiska zwanego Nu, które poza tym blogiem jest nazywane 'r' :)

Te same pytania możesz zadać i Ty. Lekarzy dzielę na 2 grupy: takich, którzy nie lubią, gdy pacjent cokolwiek wie oraz tych, którzy takich pacjentów szanują i lubią, bo to zawsze dobrze rokuje, gdy pacjent się interesuje, niekoniecznie czytając fora w necie ;)
1- zapytac o jego doswiadczenia w tym zakresie, jesli chirurg to napewno bedzie chcial ciac, tylko dlatego, ze jest chirurgiem. Oni sie po prostu boja, ze pachwina jest blisko wezlow chlonnych pachwinowych i jesli sie zaogni to posieje dalej po prostu, dlatego wola dmuchac na zimne.
3- jesli to jest chirurg onkolog to na diecie niestety nie bedzie sie znal, chyba, że dobrze trafisz.
4- zapytac o poprzednie doswiadczenia z takimi znamionami
5- jakie dolegliwosci bedziesz miała po wycieciu i jak dlugo bedziesz ich doswiadczac, jakie stosuje się środki zaradcze.
6- czy grozi Ci rowniez usuniecie wezla pachwinowego, jesli tak to czy moze to ocenic teraz, jeśli to co jest kryterium.
7- dlaczego w ogole zmiana barwnikowa jest konieczna do wyciecia (kluczowe)
Tak uzbrojona w dozę pytań poszła na wizytę, której efekt samego mnie zaskoczył :)
Bardzo dziękuję za pomoc i blog,dzięki któremu zrozumiałam jakie błędy żywieniowe ja i moja rodzina popełniamy,dzięki któremu wiem jak dalej zdrowo żyć.
Dzisiaj miałam wizytę u chirurga onkologa,którego poleciła mi moja [...]...okazało się,że jest to zmiana nie onkologiczna, a mechaniczna, spowodowana obtarciem, zadrapaniem. Lekarz kazał obserwować, nie namawiał do usunięcia, powiedział,że jak będę chciała to można to wyciąć.
Na razie nie planuję tego usuwać...z pomocą męża będę/będziemy stosować odżywianie wg metody doktora Gersona i na pewno zmiana zniknie...i w ogóle będę się lepiej czuła.
Od 21.10.2013 jestem i będę wierną czytelniczką bloga.
Jeszcze raz za wszystko dziękuję.
Wszystkiego najlepszego.
I tak się okazało, że nie takie znamię straszne jak je malują :) Oczywiście nie zawsze tak bywa, czasami podejrzenia są uzasadnione, ale zanim zostanie podjęta decyzja, miej choć odwagę zadania pytań. To naprawdę wiele zmienia. Głównie w Tobie. I w ogóle... nie bój się rozmawiać z lekarzem. Niestety tak nas wychowano, że z lekarzy zrobiono małych bogów. Jak pokazuje praktyka przyznany im autorytet nie zawsze jest zasadny. Masz prawo zadać każde pytanie i czuć się bezpiecznie w takiej sytuacji, nawet jeśli wizyta potrwa godzinę. Jeśli pan dr da Ci do zrozumienia, że to "za trudne" tematy, poproś, aby wyjaśnił to "po chłopsku" prostym językiem (Twoje prawo, jego obowiązek), jeśli czytałeś dr Schreibera i Andreasa to wiesz, że to możliwe (!). A jeśli minie czas Twojej wizyty to nie odpuszczaj... w końcu biurokracja nie może być ważniejsza niż Twoje zdrowie (!) Mój lekarz rodzinny nie ma ze mną lekko :) bo wie, że byle odpowiedzią mnie nie zbędzie, ale po (1) daję sobie prawo do tego, aby pytać. Tak, sam sobie dałem to prawo. (2) daję sobie prawo do tego, aby nie wiedzieć, (3) daję sobie prawo do tego, aby uzyskać wyczerpujące odpowiedzi na wszystkie pytania. Poza tym zwróć uwagę, że ostatni punkt jest przedmiotem oświadczenia, które podpisujesz przed zabiegiem (niekoniecznie w literalnym znaczeniu) "otrzymałem wyczerpujące odpowiedzi na zadawane przeze mnie pytania dotyczące zakresu, rodzaju i przebiegu zabiegu, jestem świadom konsekwencji z niego wynikających....." ale jeśli nie pytasz to możesz nie dostać odpowiedzi. A przecież chodzi o Twoje poczucie bezpieczeństwa, czyli stres, czyż nie ?

PS.
Ktoś się wybiera do tego wrocławia o ktorym napisałem w osobnym mailu ?

Jeżeli zainteresowała Cię treść tej wiadomości, zaprenumeruj ten blog i bądź na bieżąco! Wiadomości będą przychodziły na Twoją skrzynkę pocztową :) Jeżeli posiadasz konto na którymś z portali społecznościowych, podziel się tą informacją ze znajomymi :) Poniżej masz odpowiednie wtyczki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

rak jest uleczalny: