środa, 5 listopada 2014

Współczucie

Natrafiłem w końcu na genialną moim zdaniem definicję współczucia. W sanskrycie współczucie zapisuje się jako współ-odczuwanie. Ale nie jest to wyręczanie i nie jest to litość prowadząca do uzależnienia.

Współczucie, to znaczy, zrobić wszystko, by ktoś mógł zrobić następny krok do przodu. To może też czasem oznaczać usunięcie komuś gruntu spod nóg, albo obudzenie go, czy przypomnienie mu jego odpowiedzialności. Często oznacza to kochanie kogoś w całości, razem z jego wszystkimi przebudzonymi i uśpionymi jeszcze częściami. Pomyśl o tym, że ci ludzie zasnęli w pierwszym etapie swojej misji. I miej respekt dla tych, którzy dobrze spali. [...] Nie zapominaj jednak jak trudny jest, bądź był, ten okres dla wielu ludzi. Spójrz na ten etap nowej orientacji, wtedy zrozumiesz, dlaczego ten poziom jest decydujący w kwestii, czy ktoś będzie chciał przechodzić przez ten proces, czy też nie. Jest to moment, w którym wielu ludzi odpada, bądź też bez reszty włącza się do programu.
Sam bym tego lepiej nie ujął :)
I pamiętaj, spełniane świadczenie staje się roszczeniem - jedna z prawd w socjologii.
Dlatego jeśli po serii maili dostajesz ode mnie odpowiedź tylko hasłowo nie strzelaj focha tylko postaraj się zrozumieć. Poza tym coraz częściej do mnie dochodzi, że podanie komuś gotowca na złotej tacy nic nie zmienia w jego podejściu. Bo prawdziwe intencje wobec siebie i zdrowienia sprawdzają się właśnie w momentach w których trzeba usiąść przy komputerze i samemu czegoś wyszukać. Bo jak to jest, że do chwili obecnej 4 osoby (czyli średnio 1 rocznie) napisały do mnie "Panie Grzegorzu przeczytałam całego bloga, jestem pod wrażeniem..." a reszta czeka... i domaga się "Ty mi daj,bo...". Żądania piętro wyżej :) Co nie znaczy, że masz się zamknąć w sobie i cierpieć. Choć to też Twój wybór.

Jeżeli zainteresowała Cię treść tej wiadomości, zaprenumeruj ten blog i bądź na bieżąco! Wiadomości będą przychodziły na Twoją skrzynkę pocztową :) Jeżeli posiadasz konto na którymś z portali społecznościowych, podziel się tą informacją ze znajomymi :) Poniżej masz odpowiednie wtyczki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

rak jest uleczalny: