niedziela, 16 marca 2014

"Nie mogę tego w sobie pomieścić"


Pokazę Ci dziś kolejny przykład tego jak biologia i psychika... idą w parze.
Napisała do mnie Pani, która nie jest po diagnozie Nu, ale prosiła o wskazanie drogi w innych problemach. Jednym ze zdań, która przykuło moją uwagę było:
 "Dookoła mnie dokonalo się tyle zmian, że nie mogę tego w sobie pomieścić".
Dlatego moje następne pytanie zabrzmiało: "Czy jednym z problemów z którymi się borykasz jest duża nadwaga albo po prostu otyłość ?"
Odpowiedź jaką otrzymałem tylko w części mnie zaskoczyła:
"Skąd Pan o tym wie, przecież Panu nie powiedziałam. Jest Pan jakimś jasmowidzem ?"
Jasnowidzem (jeszcze) nie jestem :) zresztą potrafi to każdy z Nas. W takim razie skąd wiedziałem o problemie tej Pani z utrzymaniem prawdłowej wagi ciała, która pozwoliłaby jej cieszyć się życiem na jakie zasługuje ? Widzisz... na początku było co prawda Słowo... ale później przez wiele tysięcy lat była tylko biologia. Nasza "istota psychologiczna" jak to ktoś niedawno nazwał wykształciła się dopiero w ostatnim i to bardzo wąskim (biorąc pod uwagę zakres trwania ewolucji) odcinku czasu. W związku z czym każde doświadczenie świata zewnętrznego tłumaczymy poprzez Nasz mózg na... język ciała / język biologi, bo przecież innego nie znamy. Ciało tej Pani chcąc... pomóc jej w usunięciu konfliktu o treści "nie mogę tego świata pomieścić"... po prostu zwiększyło swoją objętość, aby... mogła ten świat w sobie w końcu pomieścić ! Na poziomie intelektu może to brzmieć inaczej np. "nie mogę tego świata zrozumieć" ale... język biologii nie zna słowa "rozumieć", jest mu obce, dlatego zostało przetłumaczone zgodnie ze słownikiem tej Pani na "pomieścić" i wynik końcowy był właśnie taki. Teraz mam nadzieję po raz kolejny zrozumiesz dlaczego proszę abyś uważał na słowa, które wypowiadasz na swój temat. To co nieświadomie w ten sposób robisz to wydajesz sobie kolejne instrukcje, w którą stronę ma pójść Twoje ciało. NLPowcy wiedzą o tym od dawna. Wokół manipulacji słowami, które mają w Tobie wywoływać określone reakcje jest już cała nauka. Czy wiesz jak łatwo się obronisz ? zachowując Świadomość Siebie. Kiedy jesteś w stanie "widzieć" swoje myśli, reakcje, impulsy płynące z ciała to jesteś w stanie nad nimi zapanować. A jeśli chcesz zrobić sobie test idź bez pieniędzy :) na jeden z bezpłatnych pokazów garnków, patelni i super pościeli organizowanych w Twoim mieście. Gospodarze tych spotkań znają człowieka na wylot, będziesz miał piękne laboratorium swojej osoby, prawie jak wiwisekcja :). I koniecznie zabierz ze sobą kogoś, kto na wszelki wypadek CIę powstrzyma :) Nie muszę przypominać, abyś w domu zostawił także długopis do podpisania um. kredytowej :)))


Powie teraz ktoś: dość przewrotne, czy ten mózg nie wie, że na wybiegach królują modelki bla bla bla etc ? Mózg nie wie, ponieważ w zakresie jego spektrum postrzegania najważniejsze jest... przetrwanie.

Kiedyś napisałem posta, że zostałem "ojcem" dziecka  Małgosi :) Małgosia miała problem z zajściem w ciążę, lekarze skrobali się w głowę i mówili, że "już dawno powinna mieć pani dziecko". Być może na studiach medycznych nie uczą, że w momentach, gdy ciało widzi zagrożenie ciąży po prostu samo z siebie nie dopuści do zapłodnienia. Napisała w tej sprawie do mnie, więc na logikę musiało być tam coś, co po prostu organizmowi szkodziło. Co zrobiła Malgosia ? przeprowadziła wraz z mężem kurację przeciwgrzybiczą, zmieniła dietę (choć nie musiała chudnąć), zaczęła ćwiczyć jogę i techniki oddechowe.... a teraz jej synek rośnie jak na drożdzach :)) Proste ? A czasami bioterapeuta musi odwrócić polaryzację biegunów między kochankami. Ale najpierw biologia.

Inny przykład ? naukowcy badający lwy żyjące na sawannie doszli do wniosku, że lwica posiadająca do dyspozycji mniejsze terytorium rodziła mniej małych niż ta, która miała większy obszar, a więc więcej pożywienia, więc większe szanse na przetrwanie młodych. Dlaczego ? nie wiadomo, ale istnieje jakaś Nieświadomość Biologiczna, która w mądry sposób steruje całym procesem. A z życia ludzi ? słyszałeś zapewne o "instytucji" tzw. mamki (dzięki Krzyś za przypomnienie). Kto to był ? były to często panie w wieku 40+, które służyły za źródło pokarmu dla noworodków na dworach i w pałacach w których piastunka korony nie mogła sobie pozwolić na ich wykarmienie. Owa Nieświadomość Biologiczna kierowała procesem laktacji u osoby, która z medycznego punktu widzenia mieć jej nie powinna, w końcu w ciązy nie była, a jednak... zagrożenie brakiem pokarmu uruchamiało proces, który mial temu zapobiec. Pamiętasz, że liczy sie przetrwanie. I pewnie przykładów masz wokół siebie wiele, teraz będziesz spoglądał na siebie inaczej. Nie jest dla mnie np. jasne dlaczego prostata u mężczyzn (nie mówię o łagodnym przeroście) związana jest z konfliktem straty / utraty kogoś lub kontaktu z tą osobą, ale coraz bardziej jasne staje się dla mnie dlaczego np. kobiety reagują zmianami w piersi po rewolucjach w ich życiu rodzinnym. Tutaj związek między piersią a dzieckiem / domem / pracą staje sie już bardziej oczywisty. W naszym słowniku mamy wszakże powiedzenia "wychować żmiję na własnej piersi", "coś mi tu śmierdzi", "nie mogę go strawić", "rzygać mi się chcę na myśl o...", możesz przypomnieć inne. Do czego one się odnoszą ? do psyche ? no nie, właśnie do biologii !!

Język biologii wydaje się tylko na pozór skomplikowany. Takim się wydaje, ponieważ zaczęliśmy uprawiać "kombinatorykę", niech matematycy nie poczują się urażeni, zrobiłem to celowo :)


Jeżeli zainteresowała Cię treść tej wiadomości, zaprenumeruj ten blog i bądź na bieżąco! Wiadomości będą przychodziły na Twoją skrzynkę pocztową :) Jeżeli posiadasz konto na którymś z portali społecznościowych, podziel się tą informacją ze znajomymi :) Poniżej masz odpowiednie wtyczki.

2 komentarze:

  1. nadwaga to w skrócie brak poczucia bezpieczeństwa

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.nie moge rozgrysc czemu u mnie rak piersi.Guz pojawil sie gdy przeprowadzilam sie do nowego domu od tesciowej.Nasze relacje byly na najgorszym mozliwym poziomie i niechec do niej mam caly czas

    OdpowiedzUsuń

rak jest uleczalny: